Vedeli ste, že tie najlepšie logá sú vytvorené princípom vizuálnej metafory? Úlohou dizajnéra je vytvoriť symbol, ktorý bude ambasádorom abstraktných hodnôt značky.
Aby ho však ľudia dokázali dešifrovať, musí byť význam symbolu ustálený v spoločnosti a zároveň prepojený s oblasťou, v ktorej subjekt podniká. Všetci dobre vieme, že lev reprezentuje silu (ING bank), vták slobodu (Twitter) alebo panda empatiu (WWF).
Pozrite sa na príklady bravúrne zvládnutých vizuálnych metafor v logách známych značiek.
Apple
Pôvodné logo Apple obsahovalo kresbu Isaaca Newtona, ktorý sedel pod jabloňou – ilustrácia objavu gravitácie. Rob Janoff, autor súčasného loga, si však povedal, že pre zjednodušenie loga využije iba symbol jablka, z ktorého si Isaac odhryzol. A práve to sa stalo metaforou inovácie.
Citibank
Autorka Paula Scher použila v logu Citibank červený oblúčik nad písmenom “t”, ktorý tak vytvoril symbol dáždnika. Logo je teda vizuálnou mateforou ochrany zákazníka pred finančnými otrasmi v nepriaznivých situáciách.
Lufthansa
Letecká spoločnosť Lufthansa vsadila na symbol žeriava, ktorého navrhol dizajnér Otto Firle. Význam tohto vtáka pochádza z heraldiky a symbolizuje bezpečnosť a bdelosť. Preto sa žeriav stal vizuálnou metaforou pre bezpečné lietanie.
Našli ste už vizuálnu metaforu pre vaše firemné logo? Uznávam, že to nie je jednoduchá úloha. Vyžaduje si to skúsenosti a čas strávený hľadaním významov a prepojení s vašou oblasťou podnikania. Ak však tento čas nemáte, rád Vám s tvorbou nového loga pomôžem.
NEWSLETTER
Volám sa Adrián Juráček a pravidelne vám prinášam inšpiráciu z oblasti brandingu. Chcete ju dostávať priamo do mailu?
NEWSLETTER
Volám sa Adrián Juráček a pravidelne vám prinášam inšpiráciu z oblasti brandingu. Chcete ju dostávať priamo do mailu?